End Polio Now in Pakistan en Afganistan!!

De jaarlijkse verkoop van “End Polio Now Tulpen” is weer begonnen.

Bestel en help mee! Zie: www.endpolionowtulp.nl

25 augustus 2020

Vandaag is heel Afrika officieel vrij van polio verklaard door de Wereld Gezondheidsorganisatie @WHOAFRO. Precies vier jaar leden werd het laatste geval van het wild polio virus genoteerd in Nigeria. Mede dankzij jarenlange steun van Rotary en andere partners werd het mogelijk om Afrika poliovrij te krijgen. Nieuwe gevallen van het wild poliovirus (kinderverlamming) komen alleen nog voor in Pakistan en Afghanistan.

Rotary in Nederland gaat door met End Polio Now en heeft de jaarlijkse verkoop van End Polio Now Tulpen alweer in gezet.

Opbrengst End Polio Now Tulpenactie 2019

De actie is dankzij ieders inzet wederom een groot succes geworden. De landelijke netto opbrengst is € 140.611.60. Dat is zo’n € 20.000 meer dan vorig jaar! Dit bedrag wordt door de Bill & Melinda Gates Foundation verdrievoudigd, dus de bijdrage aan het End Polio Now project is ruim € 420.000,–.

De opbrengst in ons district in 2019 was € 24.032,80.