Youth Service

De jeugd-en jongerencommissie vormt één van de avenues van onze Rotaryclub. Het doel van deze commissie is de band met de jeugd nationaal en internationaal te versterken en programma’s te organiseren voor kinderen uit achterstandsituaties.

Weekend voor jong volwassenen ( 21 tot 27 jaar) in hun eerste baan
we willen een of enkele jong volwassenen, die aan het begin van zijn/haar loopbaan staat uitnodigen voor een weekendseminar dat in Rotary kringen bekend staat als RYLA. Dit weekend wordt door Rotary jaarlijks georganiseerd. In dit weekend ga je met leeftijdgenoten nadenken over je loopbaan, de balans tussen werk en vrije tijd en het ontdekken en ontwikkelen van je leiderschapscapaciteiten. De ervaringen van vroegere deelnemers zijn uitermate positief.
Voor meer informatie over Ryla klik hier

Belangstelling om deel te nemen? Neem dan contact op via de button onderaan deze pagina.

Rotary Kinderkamp
Jaarlijks organiseert Rotary Nederland het Kinderkamp. Dit is bedoeld voor kinderen in de leeftijd van 8 tot en met 10 jaar, voor kinderen die niet op andere wijze op vakantie kunnen. Opgeven kan via onze Rotaryclub. Rotary heeft veel ervaring met het organiseren van deze kampen en kinderen komen er dolenthousiast van terug. Voor meer informatie over het Kinderkamp klik hier
Wil je iemand opgeven? Neem dan contact op via de button onderaan deze pagina.

Internationaal uitwisselingproject jongeren

Rotary organiseert al een groot aantal jaren diverse uitwisselingsprojecten.

Een buitenlandse jongere, leeftijd tussen 16-19 jaar, krijgt de kans een jaar lang in Nederland door te brengen en hier de middelbare school te bezoeken. De jongere wordt ondergebracht bij een drietal Rotary-gezinnen, elke keer 3 tot vier maanden. Na afloop van het schooljaar sluiten ze hun uitwisselingsjaar af met een trip door Europa.

Ieder jaar in augustus komen zo’n 25 buitenlandse jongeren van over de hele wereld naar Nederland om deel te nemen aan het uitwisselingsprogramma.

Een Rotaryclub kan zich opgeven om zo een uitwisselingsstudent op te vangen voor een jaar en verwerft daarmee ook het recht om een jongere naar het buitenland uit te zenden.

Afgelopen jaren waren Regina uit Mexico en Valentina uit Argentinië te gast bij Rotary Sassenheim. Daarnaast zonden we Tijmen uit Noordwijkerhout uit naar Nieuw Zeeland en Aileen uit Noordwijk naar Mexico.

Belangstelling? Klik hier voor meer informatie over het Rotary uitwisselingsprogramma. Nog meer belangstelling gekregen, neem dan contact op via de button onderaan deze pagina.

rotary sassenheim logo

Neem voor meer informatie contact op met onze club.