Tegel actie voor schoon water

Er worden allerlei acties bedacht om onze zeeën schoon te maken maar we moeten natuurlijk bij het begin beginnen, nl. niets op de grond gooien, zodat er ook niets via het riool en open water naar de zee kan stromen. En hoe vaak zie je juist bij de straatputten en open water plastic afval liggen? Hoogste tijd om dit een halt toe te roepen. En daarom zijn wij gestart met deze tegel actie “Hier begint de zee, geen afval ingooien a.u.b.”. Komende voorjaar wordt gestart met het leggen van 120 tegels in de gemeente Teylingen (Sassenheim, Voorhout en Warmond) in samenwerking met Hoogheemraadschap van Rijnland en de gemeente zelf. Deze prachtige tegels worden gelegd bij scholen, bibliotheken, sportvelden, golfbaan, in het centrum etc., kortom daar, waar veel mensen komen. Op deze wijze vragen we aandacht voor afval dat richting zee stroomt.

Hou jij ook van schoon water? Doe dan mee en sponsor één of meerdere van de tegels die in Sassenheim, Voorhout en Warmond worden gelegd. Je kunt dit ook samen doen, als bedrijf, organisatie, gezin, klas, team, straat, buren, kortom iedere denkbare variatie is mogelijk! De tegels kosten slechts € 40,- per stuk.

Wij zien jullie aanmelding met heel veel belangstelling tegemoet! Mail je aanmelding naar:
hierbegintdezee@rotary-sassenheim.nl

Met enthousiaste groet én voor schoner water, ook in Sassenheim, Voorhout en Warmond!
Rotaryclubs Sassenheim en Voorhout