Aftrap van de Bomen-Actie in Speeltuin Bijdorp

Gisteren was de aftrap van de actie “Heel Teylingen blij, duizend bomen erbij” bij speeltuin Bijdorp. Rotary Sassenheim houdt samen met de Gemeente Teylingen deze actie voor Groot Groen in Teylingen.

Er zijn bij de speeltuin 12 mooie bomen geplant en deze bomen zorgen niet alleen voor reductie van CO2 , maar ook voor schaduw gedurende warme zomerdagen. Daarnaast zijn bomen goed voor de biodiversiteit en wateropvang.

Rotary Sassenheim heeft bij de gemeente aangegeven dat wij graag willen bijdragen aan een groener Teylingen en hiervoor graag de handen uit de mouwen steken om de inwoners van Teylingen hiermee te helpen. De gemeente steunt dit initiatief door bomen te leveren en uitleg te geven bij “de juiste boom op de juiste plek”. In de speeltuin waar de grond wat drassig is, is dan ook gekozen voor de els.

Wil jij ook helpen om een verschil te maken en heb je ruimte om bomen aan te planten op eigen grond? Meld je dan hier aan.