Drakenboot race bij de zusterclub

Voor het tweede jaar op rij gingen wij vandaag de strijd aan met de andere drakenboot teams in Duitsland. De race werd georganiseerd door onze zusterclub Rotary Stolzenau en de opbrengst ging vanzelfsprekend naar een goed doel.

In 2022 hadden we weliswaar de laatste plek, maar vol goede moed gingen wij toen huiswaarts want we zouden echt gaan oefenen en dan in 2023 strijdbaar aantreden. En ja strijdbaar (overmoedig) waren we……maar geoefend niet. Helemaal niet zelfs, dus wederom de laatste plaats. Maar wat hebben we het weer leuk gehad vandaag. De zon scheen, leuk gezelschap, duits bier en braadworst ruim aanwezig…..en ja dan toch weer dat voornemen om nu echt te gaan oefenen voor de race in 2024.

We gaan het zien, maar gezellig wordt het sowieso!

De volgende dag namen onze duitse vrienden ons nog mee op excursie door het mooie landschap rondom Nienburg en hebben onder andere een bezoek gebracht aan het prachtige Loccum Abbey.