Goede Doelen Markt 28 Oktober

100 jaar Rotary in Nederland “Help anderen helpen”

In dit jaar, 2023, is het 100 jaar geleden dat Rotary naar Nederland kwam. Rotary is een lokaal en internationaal maatschappelijk betrokken organisatie die zich wereldwijd inzet voor diverse goede doelen en ook lokaal ondersteuning biedt aan diverse verenigingen en stichtingen.

Begin dit jaar werd het startschot gegeven voor de 100 jaar Rotary estafette die de 500 clubs in Nederland met elkaar over 5.000 km gaat verbinden. Iedere zaterdag en zondag trekt de 100 jaar Rotary Estafette van club naar club. En iedere club organiseert haar eigen activiteiten eromheen, zo ook Rotaryclub Sassenheim.

Op zaterdag 28 oktober om 10.30uur wordt de 100 jaar Rotary estafette, onder begeleiding van de Adest Drum en Showband, feestelijk binnengehaald in het centrum van Sassenheim.

En onder hun motto “Help anderen helpen” organiseert Rotary Sassenheim die dag tussen 10.00u en 15.00u een Goede Doelen Markt waarop diverse lokale stichtingen zich gezamenlijk zullen presenteren. Teylingen heeft vele vrijwilligers en organisaties in haar gemeente die zich inspannen om de lokale omgeving en de wereld wat aangenamer te maken.

Om 11.15uur zal de burgemeester de 200ste gratis boom uitreiken in het kader van de actie “heel Teylingen blij…1000 bomen erbij”. Mocht u ook een gratis boom in uw tuin willen planten dan kunt u zich ter plaatse inschrijven voor deze gezamenlijke actie van Rotary Sassenheim en de Gemeente HLT.

Kinderen tot en met 12 jaar kunnen op de markt, op bepaalde tijden, gratis geschminkt worden.

De Goede Doelen Markt wordt tussen 10.45u en 11.45u uur muzikaal ondersteund door de Adest Brassband. De Adest Jeugdband zal rond 11.45uur de 100 jaar Rotary estafette uitzwaaien richting Rotary Voorhout.

Rotary Sassenheim organiseert:

• Goede Doelen Markt van lokale organisaties
  • Diverse optredens van Adest Musica
  • Inschrijving voor gratis bomen voor in uw tuin
  • Schminken voor de kinderen

Aanwezig zullen zijn o.a.: Stichting Present, Stichting de Roze Hulp, Stichting Lumen, Voedselbank Teylingen, Stichting Wish-Omnia, Stichting Gambia, Stichting Ton Memorial School, Gemeente HLT en Rotary Sassenheim.

Komt u ook kennis maken met Rotary en de andere goede organisaties? U bent van harte welkom op zaterdag 28 oktober tussen 10.00-15.00uur in het centrum van Sassenheim (tegenover de Hema).