Presentatie

Onze spreekster van vanavond is Cleo Brun van Warchild. Ze geeft een mooie en inspirerende lezing over de organisatie en over waar en wie ze helpen.

Er zijn ontzettend veel vrijwilligers die, met enorm veel inzet, allerlei kinderen uit oorlogsgebieden of onveilige landen weer een beetje perspectief geven. Ze helpen ze met het verwerken van hun ingrijpende ervaringen, het weer contact durven maken met andere mensen en het opbouwen van zelfvertrouwen. Ze zorgen ervoor dat ze leren lezen, schrijven, rekenen of een vak leren. En creëren een veilige omgeving waar de kinderen weer tot zichzelf kunnen komen en een stabiele, vreedzame toekomst kunnen opbouwen. Haal de oorlog uit het kind en laat een kind weer kind zijn!

War Child is aanwezig in 19 landen. Naast deze fysieke aanwezigheid steunen zij kinderen wereldwijd door het delen en implementeren van hun kennis en methoden met internationale partners, instanties en overheden.

Het is goed om te zien en te horen dat van alle donaties die Warchild ontvangt het overgrote deel ook daadwerkelijk naar de projecten gaat (de organisatie hanteert een max. 15% kosten beleid). Afgelopen november heeft Rotary Sassenheim nog een mooie donatie kunnen doen aan Warchild dankzij alle opbrengsten van de viering van het 100 jarige bestaan van Rotary in Nederland.