Terugblik Goede Doelen Markt

100 jaar Rotary – Goede doelen markt

Rotary en gemeente Teylingen rijken 200e boom uit

Sassenheim –  Zaterdag 28 oktober kwamen gemeente Teylingen en Rotary Sassenheim samen om een bijzondere mijlpaal te vieren: 100 jaar Rotary. Deze feestelijke gelegenheid was tevens de perfecte gelegenheid om de actie “Heel Teylingen blij met 1000 Bomen erbij” onder de aandacht te brengen van de inwoners van Teylingen.

De dag begon met een hartelijke felicitatie aan Rotary Sassenheim voor hun eeuwfeest. Burgemeester Carla Breuer mocht de 200e boom uitreiken in het kader van deze geweldige campagne. Het planten van 1000 bomen is een prachtig voorbeeld van hoe samenwerking tussen lokale gemeenschappen en serviceorganisaties zoals Rotary een positieve impact kunnen hebben op ons milieu.

De festiviteiten vonden plaats op het oranjeplein welke specialal voor die dag werd omgedoopt tot Goede Doelen Markt in Sassenheim, ter ere van het 100-jarig bestaan van Rotary. Tal van kraampjes vulden het marktplein en boden een scala aan producten en diensten voor de goede doel die in Sassenheim actief zijn. Het was geweldig om te zien hoe de lokale gemeenschap zich verenigde om liefdadigheid en sociale initiatieven te ondersteunen.

Naast de kraampjes waren er optredens van Adest Musica, Adest Brass en Jeugdband Adest Musica. Zij zorgden voor een sfeervolle ambiance en brachten de aanwezigen in de juiste stemming voor de festiviteiten.

De markt was duidelijk een trekpleister voor de inwoners van Teylingen, want het was een drukbezochte gebeurtenis. Vriendelijke gezichten, lachende kinderen en enthousiaste gesprekken. Het was een levendige en gezellige plek waar mensen samenkwamen om het goede werk van Rotary en de andere goede doelen te ondersteunen.

100 jaar Rotary in Nederland werd onder de aandacht gebracht met een landelijke estafette door Nederland langs vele Rotary Clubs. Een activiteit die een gezonde levensstijl en gemeenschapszin bevorderde. In Teylingen gaf het evenement de gratis bomen actie voor de inwoners van Teylingen en de goede doelenmarkt  een boost met als symbolisch geschenk groei en bloei, net zoals de relatie tussen Rotary en de gemeenschap.

Kortom, de viering van 100 jaar Rotary in Sassenheim was een groot succes. Het bracht mensen samen, bevorderde duurzaamheid en zorgde voor een sterke gemeenschapsband. Rotary Sassenheim, gemeente Teylingen en alle goede doelen hebben op deze dag laten zien wat er mogelijk is wanneer gemeenschappen en serviceorganisaties hun krachten bundelen voor een betere toekomst. Het was een dag om te onthouden, en we hopen dat het slechts het begin is van vele andere samenwerkingen om onze gemeenschap te versterken en te laten groeien.